C + P Logo Styleguide
C + P Logo Download
C + P Logo und Claim Download

Logo
Het logo bestaat uit het woordmerk 'CP' in combinatie met het beeldmerk, de afgeronde ruit. Het woordmerk en beeldmerk mogen niet veranderd, samengedrukt, opnieuw ingekleurd, bijgesneden, vervormd of gedraaid worden.
Schrijfwijze
De bedrijfsnaam wordt altijd in hoofdletters geschreven en aangevuld met een plusteken. Daarnaast moet gelet worden op de ruimte voor en na het plusteken: C + P.
Beschermingszone
In een bepaalde zone rond het logo mogen geen andere elementen worden geplaatst. Deze beschermingszone maakt 1/3 uit van de breedte van het logo in de standaardtoepassing.


Logo-uitlijning
Het logo wordt altijd horizontaal gebruikt. Het logo mag niet ondersteboven worden geplaatst.
Logoformaat
Het logo bestaat uit het woordmerk 'CP' in combinatie met het beeldmerk, de afgeronde ruit. Het woordmerk en beeldmerk mogen niet veranderd, samengedrukt, opnieuw ingekleurd, bijgesneden, vervormd of gedraaid worden. Het formaat van het logo is afhankelijk van het medium. Voor media tot DIN A4 bedraagt dit 20 mm. Vanaf DIN A3-formaat wordt het logo proportioneel geschaald. De kleinste logotoepassing mag niet minder dan 10 mm breed zijn.
Logovarianten
Om een perfecte leesbaarheid van het logo op elk mogelijk formaat te garanderen, zijn er twee logovarianten die zijn geoptimaliseerd wat de afstand tussen de letters en de lijndikte betreft.
Standaardformaat logo
In het standaardformaat wordt het logo gebruikt voor alle toepassingen waarin het kan worden gebruikt vanaf een breedte van 16 mm en groter (variant 1).
Logo klein
Als het logo kleiner dan 16 mm breed moet zijn, is er een variant die qua spatiëring en lijndikte is geoptimaliseerd (variant 2), die bijvoorbeeld op balpennen wordt gebruikt.


Kleurvarianten
Het logo wordt bij voorkeur in het zwart op een witte achtergrond gebruikt. Het logo kan ook in het wit op een zwarte achtergrond worden gebruikt.
Het logo kan zowel in het zwart als in het wit op gekleurde achtergronden of afbeeldingselementen worden geplaatst. Zorg ervoor dat het logo in het zwart wordt geplaatst op lichte achtergronden en in het wit op donkere achtergronden om voldoende contrast en leesbaarheid te waarborgen.
Slogan
Het woord-/beeldmerk van C + P kan worden aangevuld met de slogan 'De stalen kast'.De slogan mag niet veranderd, samengedrukt, opnieuw ingekleurd, bijgesneden, vervormd of gedraaid worden.


Grootte en spatiëring
Voor de slogan wordt het lettertype 'Moderat' in de stijl medium gebruikt. In A4-formaat heeft de slogan een lettergrootte van 10 pt (afb. 1).
De slogan wordt op de media altijd in de getoonde verhouding gebruikt en is dus kleiner dan het logo (afb. 2). Afhankelijk van het medium kan de slogan ook groter dan 10 pt worden geschaald om een overeenkomstig effect op grote afstand te bereiken (bijv. op een tas).
De slogan wordt links van het logo geplaatst (afb. 3); in dat geval staat hij horizontaal in het midden van het logo. Hij kan echter ook rechts uitgelijnd worden gebruikt, bijvoorbeeld bij een staand medium ('portret'). Er moet echter wel op worden gelet dat er voldoende afstand is in de hoogte; zie het gedeelte over het positioneren van de slogan.
De minimale horizontale afstand tussen de slogan en het logo is één logobreedte (afb. 4). In uitzonderlijke gevallen mag de slogan tot 1/3 van de logobreedte worden verschoven (afb. 5). De slogan wordt nooit dichtbij en/of gecentreerd onder het logo geplaatst.
Positionering van de slogan
De slogan kan zowel aan de rechterkant in het onderste gedeelte als aan de linkerkant in het bovenste gedeelte van het format worden geplaatst.
Aan de rechterkant wordt de slogan op precies dezelfde afstand tot de rechter- en onderrand van het medium geplaatst als het logo tot de rechterbovenrand.
De slogan mag aan de rechterkant alleen in uitzonderlijke gevallen hoger worden geplaatst (tot maximaal de helft van een staand formaat; 'portret') (bijvoorbeeld op een roll-up-banner om rekening te houden met de zichtlijn).
Als de slogan aan de linkerkant staat, wordt deze horizontaal gecentreerd ten opzichte van het logo geplaatst. Ook hier is de margeafstand hetzelfde als bij het logo. Afhankelijk van het medium kan de slogan ook dichter bij het logo worden geplaatst als er vormgevingselementen zoals tekstblokken worden gebruikt.


Kleurvarianten
De slogan wordt bij voorkeur in het zwart op een witte achtergrond gebruikt. Het logo kan ook in het wit op een zwarte achtergrond worden gebruikt.
De slogan kan zowel in het zwart als in het wit op gekleurde achtergronden worden geplaatst. Zorg ervoor dat de slogan in het zwart wordt geplaatst op lichte achtergronden en in het wit op donkere achtergronden om voldoende contrast en leesbaarheid te garanderen.